دانلود پاورپوینت رضایت و برائت پیشگیری از بروز شکایات در 37 اسلاید با فرمت pptx
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 2916 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
نکاتی از ق.م.ا جدید مصوب 1392/2/1 :
ماده 495 :
هرگاه پزشک در معالجاتی که انجام می دهد موجب تلف یا صدمه بدنی گردد، ضامن دیه است مگر آنکه عمل او مطابق مقررات پزشکی و موازین فنی باشد یا این که قبل از معالجه برائت گرفته باشد و مرتکب تقصیری هم نشود و چنانچه أخذ برائت از مریض به دلیل نابالغ یا مجنون بودن او، معتبر نباشد و یا تحصیل برائت از او به دلیل بیهوشی و مانند آن ممکن نگردد، برائت از ولی مریض تحصیل می شود.
تبصره 1– در صورت عدم قصور یا تقصیر پزشک در علم و عمل برای وی ضمان وجود ندارد هر چند برائت أخذ نکرده باشد.
تبصره 2- ولیّ بیمار اعم از ولی خاص است مانند پدر و ولی عام که مقام رهبری است. در موارد فقدان یا عدم دسترسی به ولی خاص، رئیس قوه قضاییه با استیذان از مقام رهبری و تفویض اختیار به دادستان های مربوطه به اعطای برائت به طبیب اقدام می نماید.
فهرست مطالب :
جرم
جرائم عمومی
جرم و خطا
خلاف
مسئولیت
رضایت و برائت
شرایط رضایت دهندگان و رضایت نامه معتبر
مواردی که رضایت معاینه و درمان شونده لازم نیست
پیشگیری از شکایات ( قصور پزشکی)
و...